سئو و بهینه سازی سایتشبکه های اجتماعی

سئوی اینستاگرام (بهینه سازی سرچ کلمه کلیدی در اینستاگرام)

چند روزی است که خبری مبنی بر فعال شدن قابلیت سرچ بر اساس کلمه کلیدی و در پست های اینستاگرام فراهم شده است. قابلیتی که می تواند روند مدیریت پیج اینستاگرام را برای تمامی ادمین ها تغییر دهد و لازم باشد یک سری از فاکتورهای مهم را در نظر بگیرند و محتوای اینستاگرامی را به صورت بی قاعده منتشر نکنند. به عبارتی می توان گفت سئوی اینستاگرام نیز ممکن شده است.

سئوی اینستاگرام؟

تا چندی پیش وقتی در اینستاگرام عبارتی را جستجو میکردید، تنها نتایجی به شما نمایش داده می شد که مرتبط با هشتگ ها، Bio و بخش نام کاربران و مکان ها بود. اما اکنون قابلیتی اضافه شده است که با سرچ کلمه کلیدی در اینستاگرام بتوانید در محتوای پست ها نیز جستجو نمائید. 

در واقع با جستجوی یک عبارت توسط شما، اینستاگرام لیستی از نتایج را نمایش می دهد که کلمه کلیدی موردنظر شما در محتوای کلی اینستاگرام، همچون پست ها و موارد مشابه آن پیج وجود داشته باشد. در واقع نتایج جستجوی اینستاگرام منبعد محدود به عنوان اکانت ها و یا متن پروفایل نیست و به سمت محتوای کپشن های اینستاگرام نیز کشیده شده است. احتمالا متوجه شده اید که نوشتن کپشن ها چقدر مهم شده است.

به عبارت بهتر، اکنون سئوی پست های اینستاگرام نیز دارای اهمیت است و لازم است تک تک پست های خود را برای دیده شدن در صدر نتایج جستجوی اینستاگرام بهینه کنید.

سرچ (search) یا جستجوی کلمه کلیدی در اینستاگرام

آن طور که منابع مختلف غیر رسمی در مورد قابلیت جدید صحبت می کنند، ظاهراً هر چیزی قابل جستجو شدن نیست و تنها می توانید عبارتهایی را جستجو نمائید که خلاف قوانین اینستاگرم نباشند. به عنوان مثال با جستجوی عبارت “ترامپ”، “بایدن” یا مواردی از این دست، نتیجه ای برای شما نمایش داده نخواهد شد.

البته ناگفته نماند که این قابلیت اکنون تنها در 6 کشور به صورت آزمایشی اجرا شده است و اگر با ip ایران از اینستاگرام استفاده کنید، فعلا این قابلیت را نخواهید دید.

چگونه رتبه اول در نتایج سرچ و جستجوی اینستاگرام باشیم؟

سرچ کلمه کلیدی در اینستاگرام مشابه سرچ توسط موتور جستجوی گوگل است اما بسیار محدودتر و بسته تر. چرا که اینستاگرام تنها از بین محتوای درون شبکه خود جستجو می کند، آن هم به صورت محدود، ولی گوگل دیتای تمامی سایت ها را در اختیار داشته و بهینه ترین سایت را به کاربران نمایش می دهد.

برای بهینه کردن سایت خود در نتایج گوگل لیستی از فاکتورها وجود دارند که لازم است سایت را مطابق با آنها بهینه کنیم. اما برای بهینه سازی جستجوی اینستاگرام هنوز هیچ فاکتوری به روشنی وجود ندارد. از طرفی اینستاگرام به دلیل داشتن هوش مصنوعی فوق العاده قوی و به زبان عامیانه تر “سخت گیر” که در واقع یک ماشین یادگیرنده محسوب می شود به راحتی می تواند یک پیج ایده آل و فعال و دارای تعامل را تشخیص داده و آن را به صدر نتایج برساند. پس با روش هایی همچون فالوور فیک، لایک فیک، کامنت و بازدید فیک نمی توانید این تعامل را ایجاد کنید و نتایج جستجوی اینستاگرام را تغییر دهید.

اینستاگرام نیز بدون شک با این قابلیت کاربردی، سعی دارد کاربرانش را وادار به تولید محتوای مناسب و بهینه نماید؛ محتوایی که برای دیگر کاربران مناسب و کاربردی باشد.

باید منتظر باشیم تا این قابلیت توسعه پیدا کرده و در کشورهای بیشتری قابل دسترس شود تا بتوانیم موارد بسیاری را بررسی و آزمایش کنیم به امید آنکه بتوانیم خدمات مفیدی در حوزه اینستاگرام به عزیزان ارائه نمائیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *