سئو و بهینه سازی سایت

کیوورد گپ (keyword gap) چیست؟ (روش های پیدا کردن کیوورد گپ)

یافتن کیوورد گپ (keyword gap) یک اصطلاحی است که بسیاری از سئوکاران و وبمستران ممکن است آن را با کیوورد ریسرچ یا تحقیق کلمات کلیدی اشتباه بگیرند.

بهتر است در ابتدا اینطور شرح دهیم که پیدا کردن کیوورد گپ، در زیر مجموعه کیوورد ریسرچ قرار می گیرد.

کیوورد گپ (keyword gap) چیست؟

وقتی اقدام به تحقیق در مورد کلمات کلیدی یک حوزه می کنیم، لیستی از کلمات کلیدی را بدست خواهیم آورد که تمامی این کلمات ممکن است مناسب ما نباشند. به عبارتی کلمات پیدا شده باید مجدد بررسی شوند و کلماتی را از میانشان انتخاب کنیم که دارای رقابت نسبتا کمتری باشند. کیوورد گپ به کیووردهایی گفته می شود که دارای رقابت کمتری هستند. اما بحث چگونگی تشخیص کیوورد گپ ها بسیار مفصل بوده و باید روش های مختلفی را برای پیدا کردنشان پیاده کرد.

کیوورد گپ چه مزیتی دارد؟

به طور کل می توان گفت که به کمک کیوورد گپ ها می توانید راحتتر رتبه گرفته و در نتیجه بازدید وب سایت خود را بالاتر ببرید. اما ممکن است تمامی کیوورد گپ ها دارای بازدید بالا نباشند. چون کیوورد گپ به معنای کیووردهای با بازدید بالا نیست، بلکه به کیووردهایی گفته می شود که رقابت کمتری دارند.

نکته قابل توجه اینجاست که در مبحث سئو خارجی و لینک سازی، داشتن لیست کیووردهای بهینه، یک پیشنیاز محسوب می شود. به همین دلیل پیش از خرید بک لینک دائمی لازم است ابتدا لیست کلمات کلیدی بهینه مربوط به حوزه خود را یافته تا بتوانید بر اساس آن اقدام به لینک بیلدینگ کنید. این موضوع پیش از سفارش خرید رپورتاژ آگهی نیز صادق است.

روش های پیدا کردن کیوورد گپ (keyword gap)

روش های پیدا کردن کیوورد گپ ها زیاد است. روش ها به دو صورت دستی و رباتیک وجود دارند که اغلب روش های دستی کیفیت بهتر و دقت بیشتری دارند. به همین خاطر تمامی روش های خودکار و رباتیک دارای مقداری خطا نیز هستند.

ابزارهای پیدا کردن کیوورد گپ (keyword gap)

برای پیدا کردن کیووردها یا کلمات کلیدی ابزارهای زیادی وجود دارد که اکانت KWfinder و یا Google keyword planer دو نمونه از این ابزارهاست. این ابزارها به شما لیستی از کلمات کلیدی پیشنهاد می دهند اما این کلمات الزاماً کیوورد گپ محسوب نمی شوند. برای یافتن کیوورد گپ ها از بین کلمات کلیدی پینشهادی لازم است حتما کلمات کشف شده را به طور دقیق مورد تحلیل و بررسی قرار دهید. در غیر این صورت شما صرفا لیستی از کلمات کلیدی را در اختیار خواهید داشت، نه کیوورد گپ.

سفارش کیوورد گپ

در صورتی که قصد دارید کیوورد گپ های حوزه کاری خود را یافته و سپس یک استراتژی محتوایی برای آن تدوین کنید، کافیست آن را به سئوسل سپرده تا لیست کلمات کلیدی حوزه فعالیتتان به شما تحویل داده شود و در نتیجه بتوانید خیلی سریع تر شروع به تولید محتوا بر اساس کلمات موردنظر نمائید. برای انجام این کار با ما از یکی از راههای ارتباطی در ارتباط باشید تا مشاوره های رایگان خدمتتان ارائه گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *